Flori pentru Ana



Peste câteva zile urma să fie onomastica prietenei mele Ana. Ne cunoaștem de mult timp și aproape în fiecare an ne întâlnim de zilele de naștere și de sărbători. Evident, nu scăpăm din vedere nici onomasticile, dar, cumva, în ultimii ani nu am reușit să ne vedem de ziua ei onomastică, ci doar să o felicit la telefon.
Se pare că nici în acest an nu ne era dat să ne vedem – eu plecam într-o delegație la un curs.
Mi-aș fi dorit să o văd, simțeam că telefonul e prea puțin, dar pe de altă parte îmi luasem niște angajamente…Cum să fac? Poate sora ei are vreo idee, poate organiza ceva…în fond, ziua ei de naștere e la o săptămână după onomastica Anei. Am sunat-o și mi-am spus oful: vreau să îi fac o surpriză plăcută Anei, dar nu sunt în București pe 9 septembrie. Ce să fac în afară de banalul telefon?
-          Simplu - comandă flori! Va fi o surpriză plăcută să primească flori cadou, nu s-a mai întâmplat demult !
-          Bună idee! Le cumpăr, apoi găsesc un curier pentru flori ….
-          Vezi că există florărie cu livrare, caută pe net…
-          Adică o firmă care se ocupă de  livrare buchete pentru onomastică în București ?
-          Da, am primit și eu la birou anul trecut…. era un curier tare drăguț…
I-am mulțumit și m-am apucat de treabă. Flori online…. ușor de găsit, chiar pe prima pagină de Google, de ce nu m-am gândit mai devreme? Adevărata muncă începea însă cu alegerea buchetului…toate erau frumoase, dar voiam ceva reprezentativ, ceva care să fie o apreciere transmisă în limbajul florilor. Ceva care să îmi țină locul, să vorbească în numele meu dacă se poate, să completeze ceea ce îi voi spune la telefon.

Am reușit, cu părere de rău, să reduc lista la trei buchete. Ce să aleg?

Trandafiri și gerbera? O explozie de culoare, lumină și bucurie la fel ca temperamentul ei. Trandafirii roz fac aluzie și la statornicia prieteniei noastre de peste 15 ani, iar gerbera a simbolizat dintotdeauna bucuria și afecțiunea. E un mod plăcut de a-ți începe ziua, de a-ți încărca bateriile și e o sursă de inspirație pentru un creator. Ea se ocupă de design interior, deci ar fi o idee bună…. Dar are oricum biroul plin de culoare, nu știam cum se vor potrivi….



Crini și trandafiri? Noblețea crinilor imperiali și puritatea albului sunt o trimitere la caracterul Anei și la faptul că niciodată nu și-a bârfit prietenii sau colegii. Chiar dacă la un moment dat a trebuit să renunțe la un job în care a refuzat să fie “turnătoarea de serviciu”.  Trandafirii sunt simbol al perfecțiunii, dar și al misterelor lumii (alchimia, rozicrucienii), iar ea e pasionată de Eliade și de Vasile Lovinescu.   E un buchet care simbolizează noblețea spiritului și puterea pe care ți-o dă o viață curată, dedicată cunoașterii. I s-ar fi potrivit perfect, dar era subtil, aș fi avut nevoie de o felicitare care să îi dea indicii și nu aveam prea multă inspirație.. 
 


Crini și gerbera? Ar fi fost o combinație între cele două variante. Crinii sunt florile ei preferate (da, acum mi-am amintit!) iar gerbera roz are o delicatețe și o prospețime care te cuceresc. Gerbera roz înseamnă admirație sinceră  - parcă era mai potrivită decât roșul pasional al trandafirilor. Este un buchet care echilibrează forța cu delicatețea, regalitatea cu frumusețea. Așa cum, de altfel, îi cere și meseria ei. Gata, acesta a fost buchetul câștigător!
A, ceva interesant: se pare că gerbera purifică aerul și crește nivelul de umiditate din aer. Deci îmbinam plăcutul cu utilul!
Din fericire, nu trebuia să mă ocup de trimiterea florilor, deoarece este florărie cu livrare. Buchetul va ajunge direct la Ana. Abia așteptam să o sun și să îi aud vocea. 
În definitiv, să trimiți flori în București  nu e atât de greu cum mi s-a părut la început. 
 
Și atunci mi-am dat seama ce frumos ar fi să primesc flori la domiciliu…..mai ales că onomastica mea urma să fie în vacanță.
Deja știam ce mi-aș dori – trandafirii, ca simbol al regalității (chiar și în nefericitul "Război al rozelor") și al sensului vieții (în “Micul Prinț”). Un buchet de trandafiri roșii și albi….. Mai rămânea un singur lucru: cui să îi dau ideea să mi-l comande?
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2016

Comments